På tur

Høst i Bergen ...

Nydelige høstfarger på vei ned fra Geitanuken ...Samtlige bilder er tatt med mobiltelefonen ...Ikke verst at det går an å få fram høstfargene så godt med mobilkamera ...Nå er det meste av fargene b...

Flott på Høgstefjellet

På Høgstefjellet.Selv om det ikke har blitt så mye blogging i høst, har jeg vært på ganske mange turer både her i Åsane og i byfjellene.Nydelig utsikt fra toppen av Høgstefjellet.Trude og jeg har v...

Fantastisk i Olden

På en av toppene på Kattanakken - fantastisk utsikt!Kristi Himmelfarts-helgen var vi fire stykker som dro til Stryn for å klatre på "Beachen", Frank, Yrjan, Odd Magne og jeg.Bortover denn...

Vårstemning på Gulfjellet

Fantastisk flott på Gulfjellet når det viser seg fra sin beste side.Gikk en tur opp Katladalen og fulgte stien over mot Austefjellet, men bøyde av litt før og gikk ned igjen til Osavatnet. Lett og ...

Mer fra Geilo

Daniel, Ida, Karoline og Amalie i Geiloekspressen.Her kommer noen flere bilder fra vinterferien på Geilo - har omsider funnet kabelen til kamera ... De øvrige bildene var altså tatt med mobilen.Bjø...

Vinterferie på Geilo

Endelig kom vi oss til Geilo igjen. Alltid like kjekt å være her - og å få bo i Stugu. Amalie hopper i Havsdalen.Som vanlig er vi tidlig oppe hver dag og er på plass i bakkene når trekket åpner sån...

Nydelig på Gulfjellet

Søndag fikk jeg endelig testa de nye fjellskiene jeg kjøpte i fjor vinter ... Det tok sin tid, men det blir liksom litt tiltak å komme seg ut på ski når jeg går med betennelse både i knær og skuldr...

Flotte forhold på Voss

En søndag med strålende sol, må tilbringes utendørs. Siden jeg ikke hadde vært på ski på Voss før, gikk turen til Bavallen.Stian og Amalie.Amalie, Stian, Susanne og jeg kjørte oppover ganske tidlig...

På ski i Myrkdalen

Søndag ble det en tur til Myrkdalen - ikke helt planlagt for min del, men godt å få børsta støvet av slalåmskiene.Sindre og Hanne i stolheisen ... greit å få hvile beinba litt ...Sindre, Hanne, Ray...

Måne og sol

Det har blitt noen turer i Stoltzen med fint vær i løpet av desember ...Ergo har jeg fått med meg både månelys ..... solnedgang ..... og soloppgang ...

Vinter i Stoltzen

Nydelig lys og utrolig flott med snø - for en gangs skyld. Stoltzekleiven blir en gasnke så annerledes tur i dette været ...Vi måtte stoppe opp flere ganger bare for å nyte lyset og utsikten.Etters...

Aketur på Sandviksfjellet

Nydelig vintervær i Bergen er jo ikke hverdagskost, så da er det bare å få på seg vinterklær og komme seg ut..Trude og jeg gikk opp Stoltzen lørdag morgen - med rumpeakebrett. Vi var litt spent på ...

Briksdalen

Skikkelig Norges-ferie i år. Etter Jotunheimen og Kristiansand med jentene, dro Odd Magne og jeg nordover for å klatre i Stryn.På veien kjørte vi innom Briksdalen og gikk en tur opp til breen. Odd ...

Sommerstemning i Stølsheimen

Sommersolen varmer og snøflekkene glitrer. Det er drømmevær i Stølsheimen, og vi er på tur med Bergen Turlag for å forevige det vakre landskapet.Det begynner så greit med at vi starter fra Bjergane...

Geilo i mai

I slutten av mai var vi på seminar på Geilo med jobben. Da var det lagt inn aktivitet om ettermiddagen - turgåing.Ettersom jeg har gått rundt vannet - eller Ustefjorden - en del ganger tidligere (d...

Ulskebjørnen

Odd Magne lurte på om det kanskje var noen klatrevegger innerst i Jordalen, så en fin vårdag tok vi turen inn dit. Vi gikk opp til Stallane og videre derfra opp til Ulskebjørnen. Etterpå fortsatte ...

Påsketurer i Stoltzen

Er ikke så farlig å måtte jobbe eller være hjemme i påsken når det er så fine muligheter i Byfjellene. Etter en rolig helg i Haugesund og noen timer i bilen på vei ned og opp, måtte jeg få ryggen &...

Palmetur til Haugesund

Palmehelgen dro vi til Haugesund for å besøke min nyfødte nevø, Amadeus.Stolte kusiner fikk holde sin nye fetter som bare var litt mer enn èn uke gammel.Amalie og Amadeus.Karoline og Amadeus.Thyra ...

Søndagstur på Ulriken

Ulriksbanen står, men det er jo ikke noe problem å komme seg opp på Ulriken - selv ikke på snøføre. Bare litt vanskeligere å komme seg ned ... Nå er ikke disse bildene fra denne søndagen da, men fr...

Hallingskeid i snøstorm

Siste helgen i februar varvi på Hallingskeid for å feire Birte sin 30-års dag. Det var MYE snø og MYE vind fra vi kom til vi dro.Slik så det ut da jeg åpna døra søndag morgen ...De som var med på t...

Vinterferie på Geilo

Nå er det en stund siden vinterferien, men noen ganger tar det bare litt tid å få lagt ting ut. Er liksom en del annet i hverdagen da ...Utsikt mot Vestlia.Uansett - vi hadde noen kjempefine dager ...

Blåmann, blåmann ...

.. bukken min ... Vi traff for så vidt ingen bukk da, men det var i det minste blå himmel ...Søndagstur til Blåmannen en nydelig vinterdag i februar. Litt snø her og der på toppen, men ellers gansk...

Gourmet-sport

Vet du ikke hva gourmet-sport er? Det er når matglade friluftsentusiaster bærer med seg kilovis meddelikatesser som gåselever, reinsdyrkjøtt, pinjekjerner, forskjellige typer sopp, olivenolje, crem...

Mellom bygene

Det er helt utrolig hvor varierte bilder naturen skaper - alt etter årstid og lysforhold. Vi fikk oss en tur mellom bygene lørdag 8. desember. Munkebotsvatnet.Ved nordenden av Storevatnet på Sandvi...

Kanonstilig

Jeg var tilfeldigvis på andre siden av byen i dag og fant da ut at jeg skulle ta en liten tur på Kvarven. På veien oppover traffjeg en eldre herre som fortalte at han hadde gått i terrenget fra kan...

Stemning i november

Utsikt fra Sandviksfjellet en ettermiddag i november.

Premie på toppen

Sist fredag gikk jeg Stoltzekleiven for tredje dag på rad - endelig i opphold. Turen opp trappene gjør så godt for ryggen, og den har jeg slitt med en stund nå.Utsikt fra SandviksfjelletMangelurer ...

Over vidden i oktober

På vei over vidden.Når solen endelig viser seg i Bergen, gjelder det å utnytte tiden utendørs. Da sjefen foreslo å ta medarbeidersamtalen på tur over vidden, var ikke jeg spesielt vanskelig å be .....

Tur til Lyderhorn

På en skikkelig regnværsdag i Bergen ..... men i le for vinden, var det ganske idyllisk.

Utsikt mot Sletta

Sletta -et åpenthavområde like nord for Haugesund - en dag i midten av september.

På toppen av Stoltzekleiven en sommerdag i juli

Ågot Caroline

49, Bergen

Glad i friluftsliv, fjellturer, klatring og seiling samt yoga.